آیین بزرگداشت روز جهانی موزهها و هفته میراثفرهنگی استان تهران، با حضور سیدرضا صالحیامیری وزیر میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، جمعی از مدیران، کارشناسان و فعالان حوزه میراثفرهنگی، ظهر دوشنبه ۴ خردادماه ۱۴۰۵ در باغموزه قصر برگزار شد؛ مراسمی که در آن علاوه بر رونمایی از پروژه ضوابط حریم عودلاجان غربی و سنگلج، مجموعه فرهنگیتاریخی لقانطه نیز پس از هشت سال وقفه بازگشایی شد. به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، در آیین بزرگداشت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی استان تهران، احمد محیط طباطبایی پیشکسوت میراث‌فرهنگی، با تبریک روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث‌فرهنگی، به نقش اجتماعی و تعاملی موزه‌ها در دوران بحران اشاره کرد و گفت: موزه‌ها فضایی برای گفت‌وگو، تعامل میان گروه‌های مختلف اجتماعی و پیونددهنده جامعه هستند و شعار جهانی «موزه‌ها؛ پیونددهنده جهان گسسته» نیز با همین رویکرد و در پاسخ به شرایطی همچون تغییرات اقلیمی، پیشرفت فناوری و جنگ انتخاب شده است. وی با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی و تاکید کنوانسیون ۱۹۵۴ ژنو بر آموزش و حفاظت از میراث‌فرهنگی در شرایط جنگی، افزود: مدیریت فرهنگی، عالی‌ترین سطح مدیریت شهری است و نسبت مستقیم با مردم و هویت اجتماعی شهر دارد. شهرداری‌ها نیز از طریق فعالیت‌های فرهنگی می‌توانند پیوند مؤثرتری با جامعه برقرار کنند.
ilna.ir ۴ خرداد ۱۴۰۵