مدیرکل بیمه سلامت استان تهران آخرین وضعیت پرداختی مطالبات داروخانهها و مراکز درمانی را تشریح کرد. به گزارش ایلنا، محمد غلام‌نژاد مدیرکل بیمه سلامت استان تهران در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت درباره آخرین وضعیت پرداختی بیمه سلامت استان تهران به مراکز طرف قرارداد اظهار کرد: تاخیر در پرداخت مطالبات واقعیتی است که متاسفانه وجود دارد، زیرا بخشی از منابع را دولت پرداخت می‌کند و عددی که مردم بابت حق بیمه پرداخت می‌کنند قابل توجه نیست. مطالبات بیمه‌ای به دلیل افزایش تعرفه‌ها و پایدار نبودن منابع، عقب افتادگی مواجه است و دچار زیان‌های انباشته شده‌ایم، اما از ابتدای امسال ۶۰ درصد مطالبات مراکز را پرداخت شروع کرده‌ایم. در سال ۱۴۰۴ مطالبات بخش‌های دانشگاهی به طور متوسط تا تیرماه پرداخت شده است، در بخش خصوصی نیز تا خردادماه ۱۴۰۴ مطالبات پرداخت شده است. مطالبات داروخانه‌ها نیز تا شهریورماه پرداخت شده است. وی افزود: یکی از کار‌هایی که می‌توانیم انجام دهیم ذخیره منابع است که از سال گذشته آغاز کردیم و در حوزه نظارتی و تجویز منطقی دارو اقداماتی از جمله بررسی نسخ پزشکان در اقلام دارویی و آزمایشگاهی انجام شده تا از اتلاف منابع جلوگیری شود.
ilna.ir ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۵