رهبری عزیز به روشنی هرچه تمام تر فرمودند مسئولین امر با حسن نظر و از سردلسوزی تلاش های زیادی کردند.آیا این سخن به این معنی نیست که هرگونه انگ و برچسب زدن به تیم مذاکره کننده و رئیس جمهور چه انگ خیانت ،چه انگ سازش کاری و ...مردود است؟! برخی بندهای تفاهم نامه مثل پایان جنگ با ایران و در منطقه (اگر به طور کامل عملیاتی شود)،سخن نگفتن از برنامه موشکی ایران،عدم مداخله در امور کشورمان(اگر عملیاتی شود)مطرح نشدن بحث هسته ای(دراین مرحله)،تعلیق تحریم ها وآزادسازی مقادیری از پول های بلوکه شده کشورمان،تداوم مدیریت تنگه هرمز توسط ایران رفع محاصره دریایی(که قراربود تا ۳۰روز بعد از امضای تفاهم نامه انجام شود) اما به خاطر استیصال ترامپ و نمایش تئاتر حسن نیت و عمل به وعده،دستور رفع فوری محاصره را صادر کرد و «سنتکام»نیز شروع اجرایی شدن آن را اعلام کرد،ازجمله مواردی است که گر چه همه جزو حقوق اساسی ،اولیه و ذاتی کشورمان محسوب می شود اما اقرار و گنجاندن این بندها در تفاهم نامه اولا نشان روشن پیروزی وتحمیل اراده ایران بردشمن علاوه در میدان در«تفاهم نامه» است،ثانیا نشانه هوشمندی ،تلاش،حسن نظر،دلسوزی تیم مذاکره کننده و ثالثا دلیل واضح عقب نشینی دشمن درتفاهم نامه البته بعد از پیروزی رزمندگان ما درمیدان و مقاومت و حضور حماسی مردم درخیابان است. مهم ترین مسئله این تفاهم نامه تاکید روح آن و البته تاکید برخی بندهای آن برمرحله ای بودن و انجام اقدام در مقابل اقدام است که از نقاط قدرت تفاهم نامه محسوب می شود.
sharghdaily.com ۳۰ خرداد ۱۴۰۵