از توسعه همکاریهای سلامت تا روایت رنج میناب در ژنو
وزیر بهداشت کشورمان در سفر به ژنو برای شرکت در ۷۹امین مجمع جهانی بهداشت، مجموعهای از دیدارهای چندجانبه را با مقامات ارشد و وزرای بهداشت کشورهای عضو بریکس و سایر کشورهای همسو انجام داد. محور اصلی این نشستها تبیین پیامدهای انسانی بحرانهای اخیر به خصوص جنگ علیه کشورمان، جلب حمایتهای بینالمللی برای حفاظت از زیرساختهای سلامت و همچنین گسترش همکاریهای علمی، دارویی و واکسنی با کشورهای جهان بود.
به گزارش ایلنا، وزیر بهداشت در حاشیه هفتاد و نهمین مجمع جهانی بهداشت با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار کرد. در این دیدار، دکتر محمدرضا ظفرقندی با اشاره به تبعات انسانی بحران اخیر و خسارات واردشده به زیرساخت‌ها و مراکز درمانی، گزارشی از حجم بالای مجروحان غیرنظامی و اقدامات امدادی ارائه داد و بر ضرورت تداوم همکاری‌های بشردوستانه تأکید کرد.




