درج نشان رضایت به اهدای عضو در کارت نظام پرستاری
روسای سازمان نظام پرستاری و انجمن اهدای عضو ایرانیان، در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو و درج نشان رضایت به اهدای عضو در کارت نظام پرستاری، تفاهم نامه ای امضا کردند. به گزارش ایلنا، کتایون نجفی زاده، رئیس انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: پرستاران همواره در زمینه‌های مختلف از جمله پیوند و اهدای عضو نقش اساسی داشته‌اند بسیاری از هماهنگ کنندگان اهدای عضو در سراسر کشور نیز پرستاران هستند و اولین کسی که متوجه می‌شود یک بیمار دچار مرگ مغزی شده پرستار است. وی افزود: وقتی مرگ مغزی اتفاق می‌افتد حجم زیادی از مایعات از بدن بیمار دفع می‌شود و به همین دلیل پرستاران اولین کسانی هستند که علائم بالینی بیماران در مرگ مغزی را تشخیص می‌دهند.




