جابهجایی امن جنینهای فریزشده از مراکز آسیبدیده در جنگ/ کمتر از ۱۰ مصدوم جنگی همچنان بستری هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص انتقال جنینهای فریز شده از مراکز آسیب دیده در جنگ گفت: در مراکز درمان ناباروری معمولاً چندین جنین به صورت استاندارد فریز میشوند و قابلیت جابهجایی دارند. در شرایطی که وضعیت بحرانی شود یا مرکز آسیب ببیند، مانند بیمارستان گاندی، این جنینها جابهجا میشوند و به مراکز امن منتقل میگردند و هیچ مشکلی نیز برای استاندارد جابهجایی آنها وجود ندارد. بنابراین در جریان جنگ، اگر نیاز بوده، انتقال انجام شده است.
«نادر توکلی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تشریح وضعیت ارائه خدمات درمانی استان تهران در جنگ تحمیلی سوم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از یک‌سوم پوشش خدمات بهداشت و درمان استان تهران را برعهده دارد که شامل ۲۰ بیمارستان دولتی، مراکز بهداشتی و مراکز جامع سلامت است. همچنین حدود ۷۰ بیمارستان‌ به‌طور غیرمستقیم تحت نظارت ما قرار می‌گیرند. او افزود: در زمان جنگ، با توجه به تجارب قبلی همچون جنگ ۱۲ روزه، ستاد اضطرار بهداشت و درمان استان تهران با حضور سه دانشگاه تشکیل شد و در واقع استان تهران به‌صورت یک ستاد اضطرار مدیریت شد تا همه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی بتوانند هم‌راستا و هم‌افزا کار کنند.




