تقدیر رییس سازمان سینمایی از فیلمسازان جنگ تحمیلی اول
ilna.ir۴ خرداد ۱۴۰۵فرهنگ و هنر

تقدیر رییس سازمان سینمایی از فیلمسازان جنگ تحمیلی اول

دومین روز از برنامه « روایت جنگ در دل جنگ» عصر روز گذشته یکشنبه ۳خرداد در سالروز آزادسازی خرمشهر با نمایش و نشست مستندهای «خرمشهر» ساخته هوشنگ توکلی، «کربلای۵» ساخته جواد شمقدری و «بکوبید دهل‌ها» ساخته جمال شورجه در سالن سیف‌الله داد سازمان سینمایی برگزار شد. به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، کامران ملکی که اجرای برنامه را برعهده داشت، با اشاره به رونمایی از نسخه اسکن شده آثار پخش شده توسط فیلمخانه ملی ایران گفت: سینمای ایران ویترین فرهنگی کشوراست و آنچه این ویترین را سبب شده، سینمای جنگ، مقاومت و دفاع مقدس است. امروز در خدمت شاخصه، الگو و افتخار این گونه سینمایی هستیم. افرادی برخواسته از دفاع مقدس که تکه‌ای از حافظه تاریخی این کشور را به تصویر کشیدند. هوشنگ توکلی میراث سینمای انقلاب و دفاع مقدس بوده و جواد شمقدری نیز از پایه‌گذاران سازمان سینمایی محسوب می‌شود. یادمان نمی رود که رهبر شهید همواره شمقدری را آقا جواد خطاب می‌کردند. این منتقد درباره برنامه «روایت جنگ در دل جنگ» ادامه داد: امروز قصد داریم روایت جنگ در دوران دفاع مقدس اول را به جنگ دوازده روزه و جنگ اخیر پیوند بزنیم. امیدواریم این جلسه راه‌گشای فیلمسازانی باشد که پای به عرصه دفاع مقدس گذاشته‌اند.
خبرها

تماس با ما: info@khabarha.com

© 2026 خبرها — تمامی حقوق محفوظ است.