ناامنی موجود در خلیج فارس نتیجه مستقیم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است
sharghdaily.com۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵سیاست

ناامنی موجود در خلیج فارس نتیجه مستقیم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است

وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با وزیر خارجه سوئیس با اشاره به پیامدهای امنیتی و اقتصادی جنگ تحمیلی آمریکا ـ رژیم صهیونیستی بر منطقه و جهان، تصریح کرد ناامنی موجود در خلیج فارس و تنگه هرمز نتیجه مستقیم تجاوز نظامی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران است. سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و« ایگنازیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس، در یک تماس تلفنی درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای گفتگو کردند. در این تماس تلفنی، وزیر امور خارجه کشورمان همتای سوئیسی را در جریان تحولات منطقه متعاقب ۴۰ روز تجاوز نظامی آمریکا ـ رژیم صهیونیستی علیه ایران و نقض‌های مکرر آتش‌بس از سوی متجاوزان از ۱۹ فروردین تاکنون قرار داد. 

اخبار مرتبط

هیئت ایرانی «میناب 168» راهی سوییس شد/پاکستان: مذاکرات فنی فردا  برگزار می شود
www.aryanews.com

هیئت ایرانی «میناب 168» راهی سوییس شد/پاکستان: مذاکرات فنی فردا برگزار می شود

خبرگزاری آریا - هیئت مذاکره کننده ایرانی «میناب 168» دقایقی قبل راهی زوریخ سوئیس شد. وزارت خارجه پاکستان از برگزاری مذاکرات فنی ایران و آمریکا در «بورگن‌اشتوک» سوئیس در روز یکشنبه خبر داد.

۳۰ خردادسیاست
مخبر: توافق روی کاغذ بماند، جریان انرژی خاورمیانه هم متوقف می‌شود
www.mehrnews.com

مخبر: توافق روی کاغذ بماند، جریان انرژی خاورمیانه هم متوقف می‌شود

مشاور و دستیار مقام معظم رهبری تاکید کرد : توافق روی کاغذ بماند، جریان انرژی خاورمیانه هم متوقف می‌شود.

۳۰ خردادسیاست
حاج‌غلام محرابی، مرد باوقارِ جبهه‌های نبرد بود
www.irna.ir

حاج‌غلام محرابی، مرد باوقارِ جبهه‌های نبرد بود

تهران- ایرنا- حاج‌غلام محرابی، مرد باوقارِ جبهه‌های نبرد بود. شهید محرابی طی ۱۶ سال حضور مستمر در عرصه‌های مختلف فرماندهی، از سطح گردان، تیپ و لشکر تا قرارگاه و نیروی زمینی، تجربیاتی گران­سنگ اندوخته بود؛ تجربیاتی که از او در نیمه دهه هفتاد شمسی چهره‌ای برجسته در حوزه اطلاعات ساخته؛ به‌گونه‌ای که به اذعان بسیاری از فرماندهان، او برای تصدی چنین مسئولیت مهم و حساسی بی­ نظیر بود.

۳۰ خردادسیاست
مرز باریک نقد تا تهدید؛ افراط در برابر انسجام ملی
www.irna.ir

مرز باریک نقد تا تهدید؛ افراط در برابر انسجام ملی

تهران- ایرنا-  تحولات اخیر بار دیگر این پرسش را پیش روی افکار عمومی قرار داده است که مرز میان مخالفت سیاسی و رفتارهای تنش‌زا کجاست؟ در حالی که تصمیم های کلان سیاست خارجی نیازمند اجماع و انسجام داخلی است، هر اقدامی که فضای سیاسی را از نقد به سمت تقابل و التهاب سوق دهد، نه تنها کمکی به تامین منافع ملی نمی‌کند، بلکه می‌تواند ایران را در مواجهه با طرف‌های خارجی تضعیف کند.

۳۰ خردادسیاست
خبرها

تماس با ما: info@khabarha.com

© 2026 خبرها — تمامی حقوق محفوظ است.